Tjänster

SEO, Google

SEO

Ranka högre på Google och i andra sökmotorer. Genom att SEO-optimera ökar du din synlighet digitalt. SEO står för Search Engine Optimization och handlar om att sökmotoroptimera. Bra SEO är lönsam både trafikmässigt och försäljningsmässigt. Ju högre upp du visas ju fler besök får din sida. 

Grafisk design, grafisk profil

Grafisk design & profil

Behöver du en logotyp, grafisk profil,  grafisk manual eller annan grafisk design till ditt företag? En stark grafisk identitet marknadsför ditt företag eller varumärke. Genom att vara konsekvent i sin visuella kommunikation blir det tydligt för mottagaren vem kommunikationen kommer ifrån.

wordpress, webb, design, hemsida

Hemsida i WordPress

Behöver ditt företag en mobilanpassad webbsida i WordPress? Då har du hittat rätt. WordPress är ett anpassningsbart publiceringsverktyg som har oändligt med möjligheter. WordPress utvecklas ständigt och är det självklara valet om man ser på användarvänlighet, säkerhet, mobilanpassning, SEO, utseende och navigering.

Copyrighting, text

Content/Copwriting

Vi hjälper till att förbättra och förfina ditt budskap. Vi skapar engagerande innehåll. Vi skriver text som folk vill läsa. Exempel på content writing är: text till webbsidor och produktsidor, inlägg i sociala medier, blogginlägg och guider.

Digital marknadsföring, social media, facebook, twitter

Digital marknadsföring

Gör din hemsida välbesökt genom sökordsannonsering, sökmotoroptimering och sociala medier. Att bara ha en hemsida är inte tillräckligt för att göra ditt företag lönsamt. Här kan du läsa mer om varför sökordsannonsering och sökmotoroptimering (SEO) är så viktigt.

Sociala medier

Sociala medier

De flesta av oss befinner sig på sociala medier. Stärk ditt företags varumärke genom att bli aktiv och synasFacebook, Instagram eller LinkedIn. Fördelen med annonsering i sociala medier är att det är lätt att nå en specifik målgrupp. Dessutom erbjuder kanalerna väldigt flexibla annonseringsmöjligheter.

Stärk ditt varumärke​

Med ett starkt varumärke ökar du konkurrenskraften och säljer mer.
Vi kan hjälpa dig bygga ett starkare varumärke!

Din information som konkurrensmedel

Arbetet med företagets varumärke är otroligt viktigt. Ett starkt varumärke gör att ditt företag attraherar de största kunderna och de allra bästa medarbetarna. Använd de fyra p:na som konkurrensmedel i din marknadsföring.

De företag som använder sin information målmedvetet och aktivt bygger sitt varumärke och tjänar marknadsandelar. För att dra nytta av potentialen i informationen behöver du arbeta metodiskt med att skapa, förpacka och rikta informationen.

Vad är konkurrensmedel?

Konkurrensmedel är olika medel som företag använder sig av för att hävda sig på marknaden. Enligt Fortnox sammanfattas företags konkurrensmedel i fyra olika kategorier som alla börjar på bokstaven p: produkt, pris, plats och påverkan. Dessa fyra kan kombineras på olika sätt i en marknadsföringsmix eller marknadsmix som det också kallas för. Det är med andra ord en blandning av konkurrensmedel som ett företag använder i sin marknadsföring.

paper, business, finance

Teorin om de fyra p:na skapades av Jerome McCarthy och förknippas ofta med amerikanen Philip Kotler som plockade upp den. Kotler är författare och professor i marknadsföring. Hans bok Marketing Management är den mest använda läroboken i marknadsföring runt om i världen.

De fyra p:na

Marknadsmixens fyra konkurrensverktyg:

  • Produkt – Det du försöker sälja. Kan vara allt från fysiska produkter till olika tjänster och programvaror.
  • Pris – Har din produkt eller tjänst ett bra och rimligt pris är det mer sannolikt att någon köper den.
  • Plats – Hur och var försäljningen av din produkt/tjänst ska ske.
  • Påverkan – Identifiera och hitta rätt teknik och kanal för att nå ut med din produkt/tjänst på marknaden.

Nyfiken på annonsering i sociala medier? Fördelen med annonsering i sociala medier är att det är lätt att nå en specifik målgrupp. Dessutom erbjuder sociala medier väldigt flexibla annonseringsmöjligheter. Här kan du läsa mer.