Så använder du sökmotorpengarna bäst

Det är alltid lönsamt att närvara och visa engagemang för sina kunder. Och det kan du och det bör du göra, på din hemsida, i de sociala medierna, i sökmotorerna, och även ute i det verkliga livet.

Genom att visa din sakkunskap, din tro på dina produkter och din entusiasm kring din verksamhet och för dina kunder, skapar du detsamma hos dina kunder. Det lönar sig att arbeta med sitt innehåll kontinuerligt. Då har du alltid anledning och möjlighet att närvara. Och automatiskt ökar du dina möjligheter att uppnå topplaceringar i sökmotorerna på egna meriter, du behöver inte köpa länkar från sökmotorkonsulterna.

Framför allt kommer dina besökare få en bättre upplevelse av ditt företag. De stannar längre, de läser dina texter, förstår dina erbjudanden, och får lust att agera och får kanske lust att dela med sig av din information.

”To Be is To Do.”— Immanuel Kant

Satsa på ditt innehåll och gör den enkel att sprida.

Den stora vinsten med att skapa ett riktigt innehåll på sin hemsida är att det är du själv som skapar bilden av ditt företag. Den rätta bilden om du gör ett bra jobb. En bild som stämmer överens med vad du står för, vad du kan, vart du är på väg, för vem du finns. En bild av ett företag som förstår sina kunder som dessutom bryr sig om vad de tycker. En bild av ett företag som närvarar och följer med, samspelar och som agerar och reagerar för kundens, för branschens och därmed för sitt eget bästa.

Varje ny artikel eller inlägg är ju en kommunikationsmöjlighet, en möjlighet till att möta kunden på ett trevligt och engagerat sätt.

Dessutom och tack vare Facebook, Twitter och andra sociala medier är informationen, bara den finns och är intressant, så enkel att sprida. Med ett enda litet gillaklick från en läsare ligger din information i informationsflödet hos dina vänner och dina vänners vänner.

Så gör det, se till att ta fram bra och intressant information för dina kunder. Informationen finns redan i ditt dagliga arbete,  i de  dagliga intressanta mötena, nya erfarenheter, exempel på fördelar dina kunder haft av att tala med dig, av att använda dina produkter, ja, kanske till och men klagomål på dina produkter och hur ni löste problemet.

Så skriv för att näravara bland dina kunder, skriv för att spridas av dina läsare, skriv för att synas i sökmotorerna, skriv för att tala om vem du är och för att berätta vad du vill. Du tjänar på det.

Klicka på gillaknappen nedan och se vad som händer i ditt flöde. Och fundera på hur du vill att din informations ska se ut.

Välkommen att höra av dig.

Kontakta oss direkt på: 0733-97 64 97 eller mikael@comigo.se


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *