Din grafiska identitet, viktig komponent i varumärkesbyggandet

En konsekvent grafisk, visuell identitet är en viktig investering och en bra start på en effektiv och kraftfull kommunikation. Dina intressenter känner igen dig, kommer ihåg dig och kan enkelt följa dig i alla dina kommunikationsinsatser.

Logotypen är den centrala och samlande symbolen för företags identitet. Den ska vara tydlig och effektiv som avsändare. Och som varumärke måste denna tillgång hanteras varsamt och enhetligt enligt de regler som finns du bör formulera i din profilmanual.

Diskomat i Stockholm

Nedanstående grafiska material är framtaget för diskhanteringsföretaget Diskomat, en mycket alert och driven kund till oss sedan 2006. För dem tog vi fram huvudlogotype i två varianter, positiv och negativ. Huvudlogotypen positiv används på vita ytor Huvudlogotypen negativ används på ytor med samma logotypens grundfärg eller på ytor med ytor med kulör liknande logotypens bakgrundsfärg.

Logotypen är baserad på typsnittet Tungsten, ett kompakt, alert och utåtriktat typsnitt utan klackar. Den bjuder in och skapar kontakt med betraktaren på en ödmjukt och finkänsligt sätt utan att tränga sig på. Typografin är hämtad från tiden då man handmålade sina skyltar. Bokstäverna är rätsidiga vilket gör den tacksam att arbeta med i de flesta grafiska produktioner.

Bokstavsformen är inte reducerad till endast cirklar och kvadrater, utan till en hanterbar uppsättning givna inbördes relationer – mellan, innanför och utanför tecknen. Resultatet är ett stramt och slagkraftigt typsnitt som inte gör avkall på självsäkerhet, mångsidighet, eller stil.

Logotype

Logotype Diskomat

Dokument

Dokument grafisk profil Diskomat

Webbplats

Webbplats Diskomat

Läs även: Saco-förbundet Trafik och Järnväg på spåret med ny grafisk profil

Välkommen att höra av dig.

Kontakta oss direkt på: 0733-97 64 97 eller mikael@comigo.se


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *